sunnuntai 1. lokakuuta 2017

Ensimmäiset ATC -korttini

Parisen viikkoa sitten sain ensikosketuksen ATC-kortteihin. ATC on lyhenne sanoista Artist Trading Card. Kyse on siis keräilykorteista joita ei myydä vaan niitä vaihdellaan harrastajien kesken. Facebookista olen löytänyt kaksi aktiivista ATC-kortteilijoiden ryhmää (ATC-SKINNY & muut taidekortit sekä ATC, Gothic Arch, Tuumaset + Decot).
Itselläni kynnys korttien vaihteluun on vielä suuri, niinpä en ole vaihdellut vielä ainoatakaan korttia, mutta innostus tätä toimintaa kohtaan on herännyt. Edellä mainituista ryhmistä olen saanut paljon ideoita omien ATC -korttieni tekoon. Kunhan saan varmuutta touhuiluuni voi olla, että jonain päivänä tulee omia kortteja vaihdeltua ryhmäläisten kesken.

Kortit ovat tuumakooltaan 2,5 x 3,5, siispä hyvin pieniä. Kortteja voi tehdä uniikkeina yksittäiskappaleina tai ne voivat olla osa isompaa sarjaa. Korttien kääntöpuolelle tulisi kirjoittaa teoksen nimi, signeeraus, päivämäärä ja jos kortti kuuluu johonkin sarjaan niin olisi se hyvä numeroida. Kortteja tehdessä voi käyttää vaikka minkälaisia tekniikoita ja materiaaleja, vain taivas on rajana!!

Tällä viikolla minä tein ensimmäiset ATC-korttini! Innostuin tekemään neljän kortin sarja. Sarja on nimeltään Lokakuu. Minä olen korttipohjani pohjustanut distress oxide ja ink musteilla ja valkoisella gessolla. Tusseilla ja akvareilleillä tekemäni talorivit olen ensin tehnyt akvarellipaperille jonka jälkeen leikannut ja liimannut pohjustamalleni korttipohjalle. Hauskat pilvet minä olen tehnyt gessolla.




10 kommenttia:

  1. Hienot kortit olet tehnyt! Reippaasti vain vaihtelemaan :) Itse tein ensimmäisen atcni aika tarkkaan 10 vuotta sitten...

    VastaaPoista
  2. Tosi hienot kortit! Ihan huikeat ekoiksi korteiksi. Ja noi pilvet on makeet :) Sitten vaan lisää tekemään ja rohkeasti vaihtelemaan!

    VastaaPoista
  3. Upeita! Ollapa omat ensi korttini olleet näin hienoja. Tykkään väreistä, ja pilvet on mahtavia. Vaihtaisitko kanssani?

    VastaaPoista
  4. Hienot kortit <3 Kiva että tulee tekijöitä lisää. Itse alotin viime vuoden heinäkuussa ja tänään valmistui 350. kortti :D Kivaa puuhaa

    VastaaPoista
  5. Tosi hienoja. Eivät olleet omat ekani silloin aikoja sitten noin hyviä lähellekään. Tervetuloa vain atc-kortti hommiin mukaan.

    VastaaPoista
  6. Nyt on turhaa arkailu ja kainostelu!
    ATC-Korttimestari on syntynyt!
    ATC-maailma odottaa vesi kielellä lisää!

    VastaaPoista
  7. Hups! Mun rohkeampi sivupersoona kävi jo kehumassa! Hieno ATC-aloitus!

    VastaaPoista
  8. Minäkin tykkään,upeita kortteja!

    VastaaPoista
  9. Somat atc-kortit! Minä harrastin atc-korttien askartelua/vaihtelua joskus vuosia sitten. Silloin niitä tehtiin annettujen aiheiden mukaan ja postiteltiin. Homma toimi jonkin blogin/yhteisön kautta, jonka nimeä en nyt muista. Noinkin pieneen korttiin saa yllättävän paljon tavaraa/tekstejä ym. Kiva harrastus!

    VastaaPoista